nowy serwer strony - zapraszam

tourettewpodrozy.pl

środa, 26 listopada 2014

Dom z widokiem na Świat

Świat jest piękny i ciekawy . Tak ciągle się to powtarza , jednak tylko nieliczni potrafią czerpać z niego to piękno. Coraz częściej zagubieni w betonowych dżunglach bierzemy ,często mimo wolny udział w wyścigu szczurów który prowadzi jedynie do zagubienia.

Każdy człowiek potrafiący cenić to co nam dała matka Ziemia odnajduje miejsce dla siebie w których czuje się jak w domu a nie jednokrotnie nawet  lepiej bo czym że jest prawdziwy dom? Czyż nie tym gdzie czujemy się najlepiej , gdzie jesteśmy szczęśliwi?. Jedni Chcą poznać dalekie kultury , inne potrawy ,jeszcze inni kochają
morze i żeglugę a kolejni góry...

Ja postanowiłem się przypisać do tej właśnie grupy -miłośników gór, pomimo że jestem zafascynowany całym światem to właśnie góry uwarzam za mój dom , to w nich czuje się spełniony,szczęśliwy . Góry kocham tak mocno iż nie wyobrażam sobie świata bez nich. Uwarzam że najpiękniejsze miejsca na naszej planecie to są  właśnie góry. Miejsca tak magiczne gdzie można posłuchać własnej duszy. Miejsca gdzie człowiek staje jakby trochę bliżej Boga. Miejsca tak majestatyczne iż za każdym razem poruszają serca swym pięknem. Miejsca gdzie ludzie stają się dla siebie bliscy. Miejsca które powodują łzy... .

Ileż to było tragedii i smutku -powiedzą niejedni - jak można nazywać to miejsce domem? Góry są niebezpieczne. A jednak czujemy się tam tak wspaniale że śmiało używam tego określenia. Więc cóż nas w nie ciągnie ? Bo  to nie jest tak że chodzimy się w  nie zabić, o nie , absolutnie nie . W góry chodzimy właśnie po to by ŻYĆ ! -Jak to?-pytają. Właśnie tak , to tam czuje że żyje  , kiedy słyszę bicie własnego serca niejednokrotnie przemoczony , skulony w namiocie . Właśnie wtedy gdy jestem wewnątrz burzy i nie mogę liczyć na nikogo poza sobą. Gdzie towarzysz dodaje otuchy a ja mogę się mu odwdzięczyć tym samym. W Górach życie staje się proste, beż zbędnych cywilizacyjnych utrudnień.

 Gdy udało się przetrwać burzę i rano wciąż tam jestem wtedy czuje całym sobą jak piękne jest życie . A gdy opuszczam namiot i staje na krawędzi wpatrzony w czerwone słońce wstające zza horyzontu wiem że to jest mój dom . Dom  z widokiem na świat a nad mna jest tylko On..

Mimo to niektórzy nadal będą się upierać że betonowe miasta są idealnym miejscem, gdzie nie musimy marznąć , a jedzenie samo przyjdzie. Wystarczy zadzwonić siedząc bezpiecznie w domu .  Ale czyż miasta nie są o wiele bardziej nie bezpieczne ? Gdzie za każdym rogiem możemy zostać potrąceni przez samochód , zastrzeleni przez przypadkową kule a siedząc w domu dach może nam spaść na głowę? W górach nie ma dachów ,aut ani żadnych niebezpieczeństw czyhających w miastach. Tam musimy pilnować oprócz siebie jeszcze innych dookoła , uwarzać za nich , w górach pilnować tylko siebie a zabierając rozsądek i doświadczenie jesteśmy naprawdę bezpieczni. No i jeszcze jeden powód . Kiedy wracasz z gór , bardziej doceniasz to co masz ...

Spostrzegłem że gdzie bym nie pojechał , gdzie bym nie planował podróży , muszą tam być góry , planuje to mimo wolnie i jestem szczęśliwy że one wybrały właśnie mnie ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz